Familiebedrijf, bent u "crisisproof"?

Financiering
Familiebedrijf, bent u

De geschiedenis leert dat elke periode van hoogconjunctuur gevolgd wordt door een periode van laagconjunctuur. Dat was zo in de jaren 30 en 80 en zal nu niet anders zijn. Momenteel is de economie booming en is het bijna niet meer voor te stellen dat de vorige crisis ruim een decennium geleden de markten en beurzen op haar grondvesten deed schudden. Toch zijn er al (kleine) signalen dat de volgende crisis zich over niet al te lange tijd aandient.  Een...

Lees verder


Wat er ook gebeurt, wij móéten er samen uit zien te komen

Waardering
Wat er ook gebeurt, wij móéten er samen uit zien te komen
Rob van der Most heeft een ingetogen karakter, zijn achternicht Marriël van der Most is extraverter. Samen geven ze leiding aan Koninklijke van der Most, een familiebedrijf gespecialiseerd in enveloppen en drukwerk. Lees hier verder. 

Lees verder


Mijn vader en broer zijn soft in hun aanpak

Waardering
Mijn vader en broer zijn soft in hun aanpak

Je zakenpartner de waarheid zeggen is niet zo ingewikkeld. Maar dat wordt anders als die partner bijvoorbeeld je vader, kind of zus is. Het ultieme dilemma van een familiebedrijf. Vandaag deel 4 en het slot: Motorkledingcenter. Vader André Bos en zoon Mark reden het bedrijf na de crisis van de ondergang. Anders dan deze twee schuwt dochter Nancy, hoofd klantenservice, de confrontaties niet. "Uiteindelijk is iedereen gebaat bij duidelijkheid...

Lees verder


Al er problemen zijn gaan we met elkaar om tafel

Waardering
Al er problemen zijn gaan we met elkaar om tafel

Vroeger sloegen ze met deuren, tegenwoordig worden problemen besproken. "Bijna elke kwestie blijkt oplosbaar", zeggen broer en zussen Hol. Samen geven zij leiding aan Holbox, het bedrijf achter het kartonnen reclamemateriaal in supermarkten. Vader Jan Hol richtte het bedrijf in 1976 op. Toen hij vijf jaar geleden geopereerd moest worden, begon hij na te denken over de toekomst. Drie jaar later verdeelt hij de aandelen gelijkelijk over zijn drie kinderen....

Lees verder


Helft ondernemers geeft voorkeur aan familiebedrijf als zakelijk partner

Waardering
Helft ondernemers geeft voorkeur aan familiebedrijf als zakelijk partner

Maar liefst 52 procent van de Nederlandse ondernemers doet liever zaken met een familiebedrijf dan een niet-familiebedrijf. Van alle ondervraagden stelt 61 procent dat familiebedrijven gemaakte afspraken vaker nakomen dan niet-familiebedrijven. De voorliefde voor een familiebedrijf als (business)partner is het sterkst onder bedrijven met vijfentwintig tot vijftig medewerkers. Zo zegt maar liefst zestig procent van hen liever zaken te doen met een...

Lees verder


« Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 44 Volgende »
print
Pinterest Email Twitter Google plus

Nieuwsupdates

ontvangen?

Abonneer

Evenementen